عرضه و تقاضا چیست ؟

Wiki Article

هر گاه قیمت سهمی از یک سطح مقاومتی عبور کند، آن سطح به حمایت تبدیل میشود. مثلا، کالاهای وبلن کالاهایی هستند که افزایش تقاضای آنها به دنبال افزایش قیمت رخ میدهد؛ زیرا این کالاها نمادی از وضعیت تلقی میشوند. کسانی که میخواهند این رمزارز را بخرند، مایل به رقابت با سایر افراد با ارائه قیمتهای بالاتر هستند. تعداد افرادی که میخواهند آن را بفروشند از تعداد خریداران بیشتر است. ثبات بازار، نوسانات را از بین میبرد و این امر باعث ایجاد تعادل در بازار میشود؛ اما هیچ بازاری هرگز به طور کامل در تعادل نیست. این بررسیها نشان میدهند که رفتار و شخصیت افراد بیشتر از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و غیره بر معاملات افراد تأثیر میگذارد. ارزهای دیجیتال مانند سهام، کالاها، اوراق بهادار و غیره یک دارایی قابل معامله هستند. بنابراین تنظیم یک سفارش شرطی که سفارش شما به محض برخورد قیمت به سطوح موردنظرتان در آینده تکمیل شود، بسیار مفید و راحت خواهد بود. آن کسب و کار پیشبینی کرده که تعداد بیشتری از محصول را خواهد فروخت ولی به دلیل کمبود علاقه خریداران، انبارهایش پر از محصول می شود. رقابت به گونه ایست که حاضرند مقدار بیشتری از پول و سرمایه خود را بابت خرید آن محصول بپردازند تا با جلب نظر عرضهکنندگان از رقبای خود پیشی بگیرند.


رابطه بین این دو فاکتور قیمت رمزارزها را تعیین میکند.

علم رفتارشناسی و روانشناسی بازار سرمایه عکسالعمل افراد در برابر میزان عرضه و تقاضا محصولات را کاملاً بررسی میکند. به زبان روانشناسی قانون عرضه و تقاضا معادل ترس و طمع در آدمیزاد است. درواقع هرکدام از این سهامداران با توجه به میزان ارزش سهام خود، آن را با قیمتی متفاوت عرضه میکنند. یعنی خریدار و فروشنده به میل و خواستهی خود، تصمیم به انجام معامله میگیرند. عرضه در قیمت و مقدار P1 و Q2 انجام میشود و تقاضا در همان قیمت با مقدار Q1 انجام میشود. همچنین فاکتور دیگری که در قیمتگذاری رمزارزها موثر است، تعداد عرضه در گردش آنها (Circulating Supply) است. رابطه بین این دو فاکتور قیمت رمزارزها را تعیین میکند. این تئوری نوسانات قیمت هر چیزی را که میتوان در بازار مبادله کرد، توصیف میکند. از طرف دیگر، اگر مقدار قابل توجهی از یک رمزارز بدون دلیل خاصی فروخته شود، به عنوان حالت فروش بیش از حد (Oversold) توصیف میشود. از طرف دیگر، اگر عرضه یک ارز دیجیتال زیاد و تقاضا برای آن کم باشد، قیمت آن کاهش مییابد.


از طرف دیگر، قیمتها در بازار از طریق عرضه و تقاضا مشخص میشوند. بدینصورت که فروشندگان، کالا یا سهام خود را عرضه میکنند و در مقابل خریداران آن کالا یا سهام را میخرند. به محض شکل گیری آن سطح، می توانید بخشی از معامله یا کل آن read more را ببندید. در بازار همیشه همین اتفاق میافتد و هر شخصی به ارزش کار خود فکر میکند. افرادی که فکر میکنند این مساله قابل توجیه نیست، شروع به خرید در قیمتی بالاتر از قیمت واقعی میکنند. تقاضا برای خرید رمزارزها گاهی اوقات بدون توجه به ارزش واقعی آنها افزایش مییابد که به این حالت خرید بیش از حد (Overbought) میگویند. درک مفاهیم و قوانین عرضه و تقاضا میتوان به تشخیص ارزش واقعی یک کالا یا دارایی و فرصتهای مناسب خرید آن، کمک بسزایی خواهد کرد. برای یادگیری نظریه هزینه باید به درس چهارم رجوع کنید. به اطراف خود نگاه کنید. قیمت بنزین به نوسان داشتن معروف است که این تغییرات قیمتی به دلیل عرضه و تقاضا در اقتصاد رخ میدهد. این کالاها جزو نیازهای ضروری هستند که در سطح قیمتی خود جایگزینهای کمی دارند. خریداران در نقطه B اقدام به خرید کرده اند و انتظار دارند سطح مقاومت شکسته شود و قیمت بالا برود.


در آن قیمت معامله صورت میگیرد.

همانطور که در تصویر نمودار بالا مشاهده میکنید با افزایش قیمت یک محصول میزان تقاضا برای آن کاهش پیدا میکند. همانطور که در این جدول مشاهده میکنید سه ستون اول از سمت راست مربوط به اطلاعات متقاضیان سهام یا خریداران است. در انتهای تابلوی زیر، در سمت راست، قیمت پیشنهادی متقاضیان، برای خرید سهم را مشاهده میکنید. قانون عرضه و تقاضا یک نظریه اقتصادی است که رابطه بین عرضه یک کالا یا خدمت خاص و تقاضا برای آن را تعیین میکند. در حالی که کالاهای غیر اقتصادی به صورت مجانی قابل استفاده هستند. در آن قیمت معامله صورت میگیرد. یا حداقل برای کاهش احتمالی قیمت آن محصول در آینده صبر خواهند کرد. با مشاهده نمودارهای عرضه و تقاضا و همچنین میزان حجم آنها میتوان نظر عرضهکنندگان و تقاضاکنندگان را در رابطه باقیمت سهم در آینده تفسیر کرد. در یک دوره به یکمیزان بر عرضه سهم و تقاضای افراد پاسخ داده میشود و حجم باقیمانده آنها تعیینکننده قیمت سهم است.

Report this wiki page